Leje af lokaler

Leje af lokaler

Forsamlingshuset i Krystalgade er en fin ramme om alle slags arrangementer, fra bryllupsfester, runde fødselsdage og bat/bar mitzvah fester til læsekredse, møder, foreningsarrangementer og meget mere.

10 GODE RÅD NÅR DU SKAL BRUGE ET LOKALE

1. Er der et ledigt lokale der passer til det arrangement du skal holde?

Skriv til mt@mosaiske.dk og oplys:

  • Dato og tidspunkt
  • Hvor mange personer
  • Hvilken type af arrangement (møde/fest/workshop m.m.)
  • Er det med eller uden spisning?

2. Hvornår kan du reservere lokale?

  • På grund af planlægning i huset skal din reservation være lavet inden den 19. måneden inden arrangementet finder sted

3. Får du svar med det samme på om du har fået lokalet?

    • Nej. Først når du har udfyldt den skabelon, som du modtager ved reservationen, samt indbetalt
      depositum for lokalet, er din booking endelig. Depositum skal indbetales senest 2 uger fra reservation af lokalet.
    • Du får svar inden for en arbejdsuge.

4. Skal jeg være medlem for at leje et lokale?

    • Ja, kun medlemmer og medlemsforeninger har lov til at leje lokaler.

5. Hvad koster det at leje et lokale?

Følgende priser er for private arrangementer.
Alle priser inkluderer opstilling af borde, stole, lydudstyr, rengøring og moms.

Bliver I over 80 personer og maksimum 170 personer til spisning eller 200 personer til foredrag: Store festsal:

  • 3.600,- + evt. leje af linned 625,-
  • 100,- pr. time for vagt indtil kl. 24.00
  • 300,- pr. time for vagt efter kl. 24.00

Bliver I over 50 og maksimum 80 personer til spisning eller 120 til foredrag:

  • Store halve festsal (mod gården):
  • 2.600,- + evt. leje af linned 500,-
  • 100,- pr. time for vagt indtil kl. 24.00
  • 300,- pr. time for vagt efter kl. 24.00

Bliver I under 50 personer til spisning og maksimum 80 personer til foredrag:

  • Lille halve festsal:
  • 2.300,- + evt. leje af linned 375,-
  • 100,- pr. time for vagt indtil kl. 24.00
  • 300,- pr. time for vagt efter kl. 24.00

Bliver I mellem 30 – 50 til foredrag/møde:

  • Biblioteket
  • 1.600,-
  • 100,- pr. time for vagt indtil kl. 24.00

Bliver I ca. 10 til møde/middag:

  • Kantinen
  • 1.050,- + evt. leje af linned 100,-

6. Hvilket udstyr er til rådighed når du lejer lokale?

    • Borde, stole, service, linned, lydudstyr, projektor, skærm, talerstol,
      mikrofoner, flipchart
    • Flygel kan benyttes for en ekstraudgift til stemning på 800,-

7. Er der nogen til at hjælpe med at stille op?

    • Den bygningsansvarlige stiller op efter aftale. Den bygningsansvarlige Henrik Karved kan kontaktes på mail her

8. Er der nogen der gør rent efter jer?

    • Ja. Rengøring er inkluderet i lejen.

9. Må du selv lave mad?

    • Da der kun må serveres kosher mad i Det Jødiske Hus, skal du benytte en af de kokke, vi henviser til.

10. Må du selv tage drikkevarer og snacks med?

Beskrivelse af lokalerne
Festsalen
Vores store festsal kan enten fungere som ét samlet lokale, og egner sig lige godt til filmforevisninger, foredrag og forestillinger som fest, middag og dans. Salen rummer i sin helhed plads til 160 spisende gæster, eller 200 til foredrag, men kan også deles op i to helt separate lokaler. Den største halvdel rummer plads til ca. 80 spisende gæster eller 120 til foredrag. Den mindre halvdel rummer plads til 50 spisende gæster eller 80 til foredrag. Begge dele har fuldt AV udstyr med projektor, lydanlæg og teleslynge.

Bibliotek
Biblioteket kan også lejes til foredrag, studiekreds og andre arrangementer evt. suppleret med en let servering (sandwich, kage eller lignende) Der er plads til 30 siddende gæster. Til foredrag kan lokalet rumme 50 personer.

Kantinen
Kantinen er et stort, lyst mødelokale hvor der forefindes et lille tekøkken med vask. Lokalet egner sig til møder med og uden spisning, og 20 personer kan sidde ved borde. Rummer ikke indbyggede AV faciliteter.

Se muligheder for catering og forplejning her til højre.

Se samlet dokument med regler og priser for udlejning.

Praktiske oplysninger ved leje af lokaler

Forespørgsel på ledige lokaler hos DJS administration på telefon 33 12 88 68 eller på mt@mosaiske.dk

Lokaler kan bookes indtil den 19. i måneden inden arrangementet skal holdes. Dette er af hensyn til planlægning af lokaler og personale.

Opstilling af borde og stole samt brug af teknisk udstyr aftales med den bygningsansvarlige direkte. Kontaktinformation fås ved lokalebestilling.

For bestilling af mad, servering og catering kontakt kontoret på telefon 33 12 88 68 eller på mt@mosaiske.dk

Vi gør opmærksom på, at lokaleudlejning er forbeholdt medlemmer af menigheden eller foreninger med tilknytning til Det Jødiske Samfund

Priser for udlejning kan downloades her:

Udlejningspriser og regler for private

Udlejningspriser og regler for foreninger