Leje af lokaler

Leje af lokaler

CORONA-RESTRIKTIONER I FORHOLD TIL ANTAL PERSONER I LOKALERNE I DET JØDISKE HUS
Opdateret 17. august 2020

  • Risikoen for corona-smitte har medført restriktioner på antal personer i lokalerne i Det Jødiske Hus. Vi følger de til enhver tid gældende retningslinjer fra sundhedsmyndighederne og har udarbejdet en plan for bord- og stoleopstilling samt antal personer i vores lokaler.
  • Bemærk venligst at da begrænsningerne kan skifte efter nye anbefalinger er det vigtigt at du spørger kontoret om reglerne en ekstra gang, når du booker lokale.
  • Antal personer under corona står i parantes herunder.
  • Se myndighedernes gode råd om fejringer og arrangementer  til højre på siden.

10 GODE RÅD NÅR DU SKAL BRUGE ET LOKALE

1. Er der et ledigt lokale der passer til det arrangement du skal holde?

Skriv til mt@mosaiske.dk og oplys:

  • Dato og tidspunkt
  • Hvor mange personer
  • Hvilken type af arrangement (møde/fest/workshop m.m.)
  • Er det med eller uden spisning?

2. Hvornår kan du reservere lokale?

  • På grund af planlægning i huset skal din reservation være lavet senest den 19. måneden inden arrangementet finder sted

3. Får du svar med det samme på om du har fået lokalet?

  • Nej. Først når du har udfyldt den skabelon, som du modtager ved reservationen, samt indbetalt
    depositum for lokalet, er din booking endelig. Depositum skal indbetales senest 2 uger fra reservation af lokalet.

4. Skal jeg være medlem for at leje et lokale?

  • Ja, kun medlemmer og medlemsforeninger har mulighed for at leje lokaler.

5. Hvad koster det at leje et lokale?

Følgende priser er for private arrangementer.
Alle priser inkluderer opstilling af borde, stole, lydudstyr, rengøring og moms.

Bliver I over 80 personer og maksimum 170 personer til spisning eller 200 personer til foredrag (under corona er antal personer til spisning i den hele store festsal begrænset til 72 og foredrag til 94)

Store festsal:

  • 4.100,- + evt. leje af linned 625,-
  • 195,- pr. time for vagt indtil kl. 24.00
  • 310,- pr. time for vagt efter kl. 24.00

Bliver I over 50 og maksimum 80 personer til spisning eller 120 til foredrag (under corona er antal personer til spisning i den store halve festsal begrænset til 42 og til foredrag 62)

Store halve festsal (mod gården):

  • 3.000,- + evt. leje af linned 500,-
  • 195,- pr. time for vagt indtil kl. 24.00
  • 310,- pr. time for vagt efter kl. 24.00

Bliver I under 50 personer til spisning og maksimum 80 personer til foredrag (under corona er antal personer til spisning i den lille halve festsal begrænset til 30 og til foredrag 31):

Lille halve festsal:

  • 2.650,- + evt. leje af linned 375,-
  • 195,- pr. time for vagt indtil kl. 24.00
  • 310,- pr. time for vagt efter kl. 24.00

Bliver I mellem 30 – 50 til foredrag/møde (under corona er antallet 23):

  • Biblioteket
  • 1.900,-
  • 195,- pr. time for vagt indtil kl. 24.00

Bliver I ca. 10 til møde/middag (under corona er antallet 14)::

  • Kantinen
  • 1.275,- + evt. leje af linned 100,-

6. Hvilket udstyr er til rådighed når du lejer lokale?

  • Borde, stole, service, linned, lydudstyr, projektor, skærm, talerstol,
    mikrofoner, flipchart
  • Klaver kan stilles til rådighed. Hvis man ønsker stemning af klaveret vil der være en ekstraudgift. Dette skal aftales ved booking.

7. Er der nogen til at hjælpe med at stille op?

  • Den bygningsansvarlige stiller op efter aftale.

8. Er der nogen der gør rent efter jer?

  • Ja. Rengøring er inkluderet i lejen.

9. Må du selv lave mad?

  • Da der kun må serveres kosher mad i Det Jødiske Hus, skal du benytte en af de kokke, vi henviser til.

10. Må du selv tage drikkevarer og snacks med?

Beskrivelse af lokalerne
Festsalen
Vores store festsal kan enten fungere som ét samlet lokale, og egner sig lige godt til filmforevisninger, foredrag og forestillinger som fest, middag og dans. Salen rummer i sin helhed plads til 170 spisende gæster (under corona 72), eller 200 (under corona 94) til foredrag, men kan også deles op i to helt separate lokaler. Den største halvdel rummer plads til ca. 80 spisende gæster (under corona 42)eller 120 til foredrag (under corona 62). Den mindre halvdel rummer plads til 50 spisende gæster (under corona 30) eller 80 til foredrag (under corona 31). Begge dele har fuldt AV udstyr med projektor, lydanlæg og teleslynge.

Bibliotek
Biblioteket kan også lejes til foredrag, studiekreds og andre arrangementer evt. suppleret med en let servering (sandwich, kage eller lignende) Der er plads til 23 siddende gæster. Til foredrag kan lokalet rumme 44 personer – under corona kun 23 personer.

Kantine
Kantinen er et stort, lyst mødelokale hvor der forefindes et lille tekøkken med vask. Lokalet egner sig til møder med og uden spisning, og 20 personer kan sidde ved borde (under corona 14).

Se muligheder for catering og forplejning her til højre.

Praktiske oplysninger ved leje af lokaler

Forespørgsel på ledige lokaler hos DJS administration på telefon 33 12 88 68 eller på mt@mosaiske.dk

Lokaler kan bookes indtil den 19. i måneden inden arrangementet skal holdes. Dette er af hensyn til planlægning af lokaler og personale.

Opstilling af borde og stole samt brug af teknisk udstyr aftales med den bygningsansvarlige direkte. Kontaktinformation fås ved lokalebestilling.

For bestilling af mad, servering og catering kontakt kontoret på telefon 33 12 88 68 eller på mt@mosaiske.dk

Vi gør opmærksom på, at kun medlemmer  eller foreninger med tilknytning til Det Jødiske Samfund har mulighed for at leje lokaler.

Corona-anbefalinger til inspiration
Sundhedsstyrelsen har disse anbefalinger til private fejringer og arrangementer

Kulturministeriet har disse anbefalinger ved dans – se notatet s. 7